ממצים את מלוא הפוטנציאל: הכול על אופטימיזציה לאתר

אם יש לכם אתר אינטרנט ואתם רוצים למצות ממנו את המרב, אנחנו ממליצים לכם לקרוא את המאמר הבא. במאמר זה נסביר מה זה אופטימיזציה לאתר, אילו סוגי אופטימיזציה קיימים ולמה כדאי לכם להקפיד ולעשות כל הזמן אופטימיזציה לאתר שלכם.

מה זה אופטימיזציה?

אופטימיזציה הוא מושג דיי כללי המתייחס לבדיקת אתר וכשאנחנו מדברים על אופטימיזציה בהקשר של קידום אתרים, אנחנו מתכוונים למגוון רחב של פעולות שקשורות בשיפור ושדרוג האתר שלנו. מטרת תהליך האופטימיזציה היא להבטיח שגוגל יסמן אותנו כאתר רציני שמבצע את כל הפעולות שהוא צריך על מנת להיות ידידותי למשתמש, אתר רציני שאפשר לסמוך עליו.

חשוב לציין קידום אתרים הוא בתהליך ארוך ולא בפרויקט תחום בזמן. מקדם אתרים רציני הוא איש מקצוע שייתן כל העת את הדגש על האופטימיזציה של האתר, ישפר אותו ויגרום לו להתנהל בצורה הכי מקצועית שניתן. רק כך האתר שלכם באמת יוכל להשתלב בתוצאות החיפוש הגבוהות של גוגל, להגדיל את כמות הטראפיק שלו וכתוצאה מזה גם את רמת ההכנסה.

אלו סוגי אופטימיזציה קיימים?

באופן כללי אנחנו יכולים לחלק את סט הפעולות לכמה סוגים. הסט הראשון מתייחס למבנה האתר וההיררכיה שלו. כאן אנחנו חייבים להזכיר את המושג תגיות מטא, שהן התגיות שמוטמעות בחלק העליון של הקוד של כל עמוד. התגיות הללו נקראות טייטל ודסקריפשן והן מאד חשובות לגוגל, מה שאומר שצריך להקפיד על הטמעה נכונה שלהן. בנוסף, חשוב לדבר גם על ההיררכיה של האתר, כמו למשל משנה נכון של עמוד תוכן, כותרת, כותרת משנה, תת כותרות ועוד.

תהליך נוסף של אופטימיזציה מתייחס לשיפורים טכניים באתר. בין השאר אנחנו מתכוונים לטעינה מהירה של האתר, חוויית משתמש נעימה וידידותית ועוד. באופן כללי נוכל לומר שאם האתר או הדפים שבו לא יטענו מהר ואם חווית המשתמש באתר לא תהיה נעימה, גם גוגל וגם הלקוחות שלכם לא יאהבו את זה.

 

 

פעולה נוספת שעליכם לבצע במהלך תהליך האופטימיזציה קשורה לתוכן המוצג באתר. התפקיד של מקדם האתרים הוא למעשה לגרום לגוגל להבין על מה התכנים שבאתר מדברים ואילו חיפושים רלוונטיים. התוכן באתר שלכם הוא המלך והפעולה הראשונה שאתם צריכים לעשות זה לעדכן אותו על בסיס יומי ושהתוכן יהיה מקצועי, אחרת מנוע החיפוש גוגל יזהה את זה ויעניש אתכם. כמובן שיש עוד מגוון רחב של פעולות שתהליך האופטימיזציה כולל, אך קצרה היריעה מלפרט את כולם.

למה כדאי לעשות אופטימיזציה לאתר?

לפני הכל חשוב לציין שאת האופטימיזציה אתם עושים עבור גוגל. כמובן שאנחנו מדברים כמובן על הצרכים של הלקוחות שלכם, אבל גוגל הוא העניין פה. בסופו של דבר אתם עובדים אצל גוגל ואם לא תעמדו בדרישות שהוא מציב לאתרים ולא לשפרו את הפרמטרים שעל פי הם הוא קובע את רמת האיכות והרצינות של האתר, סביר להניח שלא תוכלו להתברג גבוה בתוצאות החיפוש שלכם.

מעבר לעובדה שהתהליך מתבצע עבור גוגל, אתם צריכים לבצע את כל הפעולות הללו עבור הלקוחות שלכם. על מנת להיחשב אתר רציני ובעל אוטוריטה בתחומו, אסור לכם שהוא יטען לאט, אסור לכם להרשות לעצמכם שהמון גולשים ינטשו את הדפים הפנימיים, אתם צריכים לעשות את הכל על מנת להשאיר את הגולשים אצלכם.

לסיכום

אם אתם רוצים להפיק את המרב מהאתר שלכם, להגדיל את כמות הטראפיק שלו וכתוצאה מזה גם את ההכנסה שלכם, אנחנו בהחלט ממליצים לכם לבצע כל הזמן תהליך אופטימיזציה שישפר וישדרג אותו כל הזמן.

המאמרים שלנו

נגישות