מדפסת לסטודנט: איך בוחרים את הדגם המתאים?

מדפסת לסטודנט

מדפסות הן בין העזרים השימושיים ביותר עבור סטודנטים. אלה כמה נקודות מפתח, עבור בחירה טובה של מדפסת למטרה זו:

הגדרת צרכים

לפני הכול, חשוב להגדיר לעצמכם היטב, מה בדיוק אתם מחפשים. התשובה לכך נובעת במידה רבה מהשאלה, איך יראו ההדפסות שאתם זקוקים להן ומה תהיה תדירותן? האם תדפיסו בעיקר בשחור לבן וגווני אפור? האם תזדקקו במידה רבה להדפסה צבעונית? מנקודות כאלה, נגזרות החלטות עקרוניות חשובות, אשר יצמצמו את האפשרויות דרמטית. למשל – האם תרצו מדפסת לייזר או הזרקת דיו? בהחלטות אלה, יש לקחת בחשבון כמובן גם את כל הנלווה לכל אפשרות כזו – רכישת דיו חוזרת עבור מדפסת הזרקת דיו או רכישת טונר למדפסת עבור מדפסת לייזר.

עוד החלטה עקרונית, היא האם תרצו מדפסת משולבת (שכוללת סורק, "מכונת צילום" ופקס) או מדפסת בפני עצמה?

תקציב

גובה התקציב שעומד לרשותכם, חשוב מאוד גם הוא. בהקשר זה, חשוב לקחת בחשבון את העלויות הקבועות על

חומרים מתכלים (ראשי דיו, טונרים, נייר) ולשקול שימוש בגרסאות שלהם שתואמות למקור ולכן זולות יותר ביחס אליו. כמו כן, האפשרות של הדפסה דו צדדית עשויה לסייע לכם לחסוך בניירת. אם היא לא זמינה במדפסת עצמה, תוכלו לבצע הדפסה דו צדדית באופן ידני (בכך שמדפיסים צד אחד, הופכים את הדף ומדפיסים צד שני. שימו לב שההדפסות עשויות שלא להיות באותו כיוון, כך שתצטרכו לזכור לשנות כיוון בהדפסת הצד השני).

אמינות

סטודנטים נוטים לבחור אם כבר במדפסות היותר זולות. מדפסות כאלה, נוטות יותר להתקלקל. מדפסת מקולקלת, גוזלת מכם זמן וכסף – שני משאבים שאין לסטודנטים בשפע (בדרך כלל). לכן, כדאי מאוד לתת דגש, במידת האפשר, לבחירה במדפסת אמינה. ככלל, מדפסות עד 500-600 ש"ח עשויות להישמע טובות מאוד על הנייר, אבל הן פעמים רבות לא ברמת אמינות גבוהה בפועל.

פרמטרים נוספים

איכות הדפסה

מומלץ שלא לעשות יותר מדי עניין מאיכות ההדפסה. זאת, פשוט מאחר שניתן להשיג איכות מצוינת, גם במדפסות בסיסיות למדי. שני כללי אצבע פשוטים: קחו בחשבון שרזולוציה של 600 dpi מספיקה עבור הדפסות טקסט וגרפיקה פשוטים. ברזולוציה מעל   dpi1,200 כבר לא תזהו בכלל את ההבדלים באיכות.

מהירות הדפסה

עוד היבט שלא כדאי לרוב לעשות ממנו עניין. אתם ממהרים לאן שהוא? לעתים כן, אבל כמויות הדפים להדפסה של סטודנט ממוצע, הן לא בהכרח כאלה שבהן מהירות ההדפסה תהיה משמעותית. אם זה מאוד חשוב לכם, תשמחו לשמוע שמהירות ההדפסה היא נתון סטנדרטי, שקל למצוא במידע על מדפסות.

קומפקטיות

דגמי מדפסות שונים, תופסים נפחים שונים למדי. בחדר קטן של סטודנט עם שותפים, וגם בחדר המדוגםה והמעוצב ביותר, טוב שהמדפסת תהיה קומפקטית ואכן, מדפסות בסיסיות רבות יתאימו בנוחות למיקום על שולחן או מתחתיו, לאחסון בארון ממוצע וכדומה.

חיבורים

מומלץ לבחור במדפסת, שיש לה גם חיבור USB. לא חיבור אלחוטי בלבד. נכון, החיבור האלחוטי נוח ושימושי. כבודו במקומו מונח. אבל הוא לא מתחרה בפשטות של USB, במיוחד כשיש סיבוכים ותקלות ביצירת החיבור. למה לסגור לעצמכם אפשרויות?

מוניטין

מוניטין הספק ומוניטין הדגם הספציפי של המדפסת, משמעותיים מאוד! ניסיון אישי וניסיון של חברים, עשויים לסייע כאן. כמו כן, אם כבר גיבשתם רשימה של כמה דגמים שמעניינים אתכם במיוחד, תוכלו למצוא עליהם ביקורות באינטרנט.

לסיכום

אם יש לכם תקציב גדול יחסית לרכישת המדפסת (1,000 ש"ח ומעלה), תוכלו די בקלות לבחור במדפסת מצוינת. במידה ולא, תצטרכו להתאמץ קצת יותר בחיפוש, אך המאמץ ישתלם.

המאמרים שלנו

נגישות